Hos Cykelshoppen har vi et stort udvalg i produkter fra Sram. Det er produkter til alt fra MTB til race og hverdag. Er der noget du ikke kan finde på siden, er der en god chance for vi kan skaffe det. Kontakt os endelig og husk vi har prismatch på alle produkter fra Sram.
Den første ting du bemærker er størrelsen på deres 50T tandhjul på kassetten. Tidligere var 11-Speed kassetternes største tandhjul et 42T. Der er altså en mærkbar forskel på det visuelle i produktet. Ikke desto mindre kan det se lidt mærkeligt ud nu, men vi er ret sikre på, at du vil se flere af disse i fremtiden. Mens Sram regner med at 11-speed kassetter er mere end nok for langt de fleste ryttere - hvilket også er grunden til at ingeniørerne i mange år har haft travlt med at lave en lang række udviklinger til netop den type produkter - tilføjer den nye ekstra klinge en række muligheder for den hardcore MTB rytter. Med en god blanding af forskelligt terræn vil de 12 klinger føltes som nok til at dække alt fra landevejskørsel, til at kravle op latterligt stejlt off-road terræn. Hvis du foretrækker at have et bedre klatring gear, så kan du altid vælge en mindre klinge, mens hvis du aldrig bruger 50T, kan du flytte til en større forreste ring og udvide din brugbar vifte af redskaber. I praksis vi du måske kun anvende 50T tandhjul to eller tre på en tur, på trods af nogle stejle stigninger.
Det er det interessante er at Sram påstår, at Eagle projektet aldrig handlede om at have et stort gear interval; det drejede sig om at gøre gearsystemet mere stille og stærkere. Det er også lykkedes. Ændringerne virker temmelig mærkbare, selv ved skiftende kørsel. Især ved mere ekstreme "kæde-vinkler" hvor kæden skal rykkes sidelæns. Sram Eagle gearsystem er meget blødere og roligere at bruge end nogensinde før - så selve projektet må siges at være lykkes.
Sram Eagle synes at bevæge sig over tandhjulene mere glat og med mindre modstand. Også selvom fornemmelsen af forskydningerne stadig er tydeligt. Oplevelsen med Sram Eagle er meget positiv og med følelsen af præcis håndtering, især sammenlignet med Shimanos 11-speed produkter. Den nydesignede gear-skifter føles fantastisk og med en øjeblikkelig reaktion ved kontakt. Der er ingen missere i gearskifte, dvs du skal nærmest bare tænke på at skifte gear og det er gjort. Skifternes placering og ergonomi føles også god. Alt arbejder godt sammen.
Det er svært at udpege netop hvor der er nået glathed og stilhed, fordi Sram dybest set har en overhaling hvert enkelt stykke af geargruppe. Den nye Eagle klinge har en meget anden profil til den allerførste smalle hele X-Sync ring, som hjælper sprede belastningen af kæden rundt i ringen mere jævnt. Sram sige, at dette gør det mere effektivt, mere støjsvage, glattere og også længerevarende, især i forbindelse med den nye kæde. Den nye 12-speed kæde forårsagede reelle hovedpiner for Sram, men nye teknologier har tilladt ingeniørerne at gøre kæden tyndere, fladere og med blødere kant for at reducere slid herpå.
En meget indviklet proces bruges til at gøre hver enkelt led endnu fladere og mere jævnt end nogensidne. De mindre skarpe kanter, reducere slitage på kæde og kassette under skiftende samt flytte kæden mere gnidningsløst. Samtidig giver det også mulighed for skævere vinkler på kæden. På trods af alle disse ændringer er kæden stærkere end nogensinde grundet materialet.
Herunder kan du se hvordan de forskellige grupper ligger i forhold til hinanden. Der er forskellige kvaliteter og niveauer på geargrupperne. Det dyreste/bedste er XX1 og den billigste er Level. De fordeler sig således:
Herunder kan du se hvordan de forskellige grupper ligger i forhold til hinanden indenfor landevejsgrupperne. Der er forskellige kvaliteter og niveauer på geargrupperne. Det dyreste/bedste er Red eTap og den billigste er S-Series. De fordeler sig således:
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få del i gode tilbud og relevante nyheder
Deltag i vores konkurrencer og få del i de gode tilbud.