Cykelshoppen.dk ejes og drives af
Cykelshoppen
Sverigesvej 9C
8660 Skanderborg
Danmark
CVR-nr.: DK30551869
Tlf.: +45 73707870
info@cykelshoppen.dk
Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget via webshoppen på cykelshoppen.dk.
Webshoppen tilbyder forskellige betalingsformer. Det er muligt selv at vælge den ønskede betalingsform under checkout.
Vi tager ikke kortgebyrer, og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Alle online betalingsformer foregår direkte med vores betalingsudbyder og dine betalingsoplysninger, som f.eks. kreditkortnumre, CPR-numre og lignende, forbliver hos betalingsudbyderen og bliver ikke delt med os.
Ved betaling med et kreditkort udstedt til erhverv, vil du blive pålagt transaktionsgebyret.
Ved betaling med et kreditkort vil beløbet blive reserveret på din konto. Hvis du efterfølgende annullerer din bestilling, vil beløbet blive frigivet hurtigst muligt. Det er udbyderen af dit kreditkort, som afgør hvor hurtigt beløbet igen bliver tilgængeligt på din konto.
Hvis du vælger at afhente din ordre i vores butik, kan du vælge at betale kontant ved fremmøde i butikken.
Ved køb af bestillingsvarer eller fjernlagervarer bestilles varerne hjem til eget lager, før de sendes videre til kunden. På de produkter, hvor informationen er tilgængelig, vil leveringstiden blive vist i webshoppen både på produktsiden og i kurven. Ved køb af en bestillingsvare eller fjernlagervare vil du løbende blive orienteret pr. mail med den forventede leveringstid.
Webshoppen tilbyder forskellige fragtmetoder. Udbuddet af fragtmetoder bliver beregnet på baggrund af kurvens indhold, pris og leveringsadresse.
Cykelshoppen.dk tilbyder levering med følgende fragtselskaber og priser:
Jetpak (levering af cykel) fra 199 DKK
GLS Pakkeshop 39 DKK (Levering til GLS Pakkeshop er gratis ved køb over 349 DKK - gælder ikke cykler)
GLS Erhverv 45 DKK
GLS Hjemmelevering 49 DKK
PostNord Pakkeshop 42 DKK
PostNord Erhverv 64 DKK
PostNord Hjemmelevering 68 DKK
Pris og leveringstid for hver enkelt fragtmetode vises under checkout.
Hvis du vælger levering til pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.
Hvis din leverance overskrider landegrænser, så er det muligt at det oprindelige fragtfirma overdrager leveringen til et andet fragtfirma, som opererer i det pågældende land.
Det er muligt at afhente en bestilling i vores fysiske butik inden for butikkens åbningstider.
Vi forbeholder os retten til at slette en bestilling, såfremt den ikke er afhentet senest fem hverdage efter kunden har modtaget mail og/eller SMS om, at bestillingen er klar til afhentning.
Som forbruger har du 365 dages fortrydelsesret, når du handler via vores webshop.
Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter, du har modtaget dine varer. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Det kan du gøre ved at udfylde og vedlægge fortrydelsesformularen, når du sender varen retur til os. Fortrydelsesformularen finder du online og vedlagt den i mail du modtog fra os efter godkendelse af din bestilling. Se evt. afsnittet “Returnering”.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er fremstillet efter dine specifikationer, har fået et tydeligt personligt præg eller hvor det tilvælges, at varen ændres efter individuelle ønsker på vores værksted.
Ved erhvervskøb er fortrydelsesretten gældende, men der fratrækkes 25% af beløbet.
I udvalgte perioder i løbet af året, som f.eks. i julen, kan fortrydelsesfristen være forlænget. Dette vil være annonceret via hjemmesiden.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Når du gerne vil gøre brug af din fortrydelsesret, har du 365 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du skal sikre dig, at pakken afleveres direkte hos os på vores adresse af det fragtselskab, du vælger.
Vi modtager ikke pakker, som er sendt:
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: almindelige cykler og elcykler, der i begge tilfælde er leveret samlet.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 475 DKK. Der kan købes returporto til cykler og elcykler på hjemmesiden. Der er et øtillæg på 999 DKK, som skal tilkøbes, hvis cyklen skal returneres fra en ikke brofast ø.
Ved returnering af en eller flere varer bedes disse være pakket forsvarligt ind, så der ikke opstår skader under fragten. Ved returnering af plastdele osv., skal indpakningen være en kasse for at sikre produktet bedst muligt. Er produktet ikke pakket forsvarligt ind, kan det medføre, at købers rettigheder bortfalder eller forringes.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Bemærk, at den originale emballage også er en del af den handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
På webshoppen og vedlagt i mailen du modtog i forbindelse med købet, finder du en fortrydelsesformular. Udfyld og vedlæg fortrydelsesformularen, når du sender varen retur til os. Varene sendes til den adresse, som findes på fortrydelsesformularen.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Bemærk, at reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger, såfremt de findes rimelige. Bemærk, at det er muligt at købe returfragt på hjemmesiden.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager ikke pakker, som er sendt:
Gavekort købt på webshoppen har en gyldighed på 3 år, medmindre andet er skriftligt aftalt. Hvis du har modtaget dit gavekort som en gevinst, skal du være opmærksom på, at der kan være flere begrænsninger for brugen end for et gavekort, du har betalt. Det kan f.eks. være en kort gyldighedsperiode, eller at kortet kun kan indløses ved køb af en bestemt vare.
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mailadresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Når du handler hos os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Evt. leveringsadresse, hvis den er en anden end faktureringsadressen
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger til det valgte fragtfirma med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Cykelshoppen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige er medejer af Cykelshoppen, Jesper B. Pedersen.
Som registreret hos Cykelshoppen har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@cykelshoppen.dk.
11. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice enten via mail til info@cykelshoppen.dk eller pr. telefon til 73707870. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Danmark
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 DKK. og højst 100.000 DKK. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 DKK. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal på https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11/7 2024.
Deltag i vores konkurrencer og få del i de gode tilbud.